Ukas forløp + te

Tida går rasende fort. Nok en uke har gått og jeg har ikke fått skrevet et eneste nytt innlegg, har desverre en følelse av at den kommende uken blir likedan. Mye som skjer for tida, plutselig blir tida som normalt ville gått til blogging til andre ting. På mandagen blei det baking av knekkebrød og Barselmuffins, nok en herlig muffinsoppskrift fra Pickles.

Onsdag kveld blei det i hui og hast laget Sjokoladekjeks med vaniljekrem (Oreokjeks) oppskriften fant jeg på Trines matblogg. Hvis du ikke har sjekket ut Trines matblogg tidligere så må du virkelig gjøre det. Bloggen er lett å finne fram på og søke i, det er masse geniale oppskrifter og bilder og menyforslag. genialt konsept, sjekk det ut!!!

Kjeksene blei kjempe gode og forsvant på et blunk, det til tross for at jeg laget dobbel prosjon( ca 50 doble kjeks).

Ellers så er det dags for ukas te nok en gang. Denne uka blir det nok en Arizona te, men denne gangen har jeg endelig fått smakt den originale Arizona teen. Nemlig Arizonas Green tea with honey/Green tea ginseng & honey, både som vanlig te og iste.

Pakken med teposer er kjøpt på Lillans Tea & Coffee shop i Kristiansand. Trekketid 2-4 minutter. Kan brukes til iste ved å helle kokende vann over teposen, al den trekke i 2-4 minutter for deretter å helle isbiter i teen. Personlig synes jeg teen smakte som grønn te med en litt ubestemmelig smak, antagelig er det ginsengen jeg smaker, med et lite eim av honning. Helt grei grønn te spør du meg.

Isteversjonen på flaske syntes jeg smakte mest honning, med et mikroskopisk hint av grønn te. Veldig god iste, men tydelig at det som gjør den søt er det som gjør den så god, men hva hadde jeg egentlig ventet meg?

Nå skal jeg drikke nok en kopp Arizona green tea ginseng & honey og nyte det som er igjen av søndagen.

Ha en avslappende søndag alle sammen.

Hilsen Caza

5 tanker på “Ukas forløp + te

  1. Så artig med hjemmelagde oreokjeks! Det har jeg også lyst til å prøve å få lagd- ser kjempegodt ut. Jeg kjente ikke til Tines matblogg, så det var veldig artig å bli tipset om den.
    Ha en super søndagskveld! Hilsen Ragni

  2. Koselig blogg du har – fine «anmeldelser» av mange spennende te-varianter! Dette var moro å lese – og te fikk jeg også lyst på – så nå sitter jeg her med en kopp te og leser gjennom bloggen din 🙂
    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

Legg igjen en kommentar