17. – 22. desember

Det er fælt å måtte innrømme det, men i disse travle tider er det desverre bloggen som ofte blir prioritert bort. Jeg har ikke glemt det og dere skal ikke gå glipp av noen teer. Det lover jeg.

Cozy Christmas fra Indiska

IMG_6896Sort te med kardemomme, ingefær, vanilje, svart pepper, safflower blomster og aroma.

Dosering: 1 ts pr. kopp og en ekstra ts til tekanna.

Trekketid: 3 – 4 minutter.

For ekstra nytelse tilsett varm, skummamelk.

Dette er en mild og krydret sort te. En fin og avrundet smak, av juleteene jeg har smakt i år tror jeg dette er min favoritt så langt.

Jule te fra Fredsted

IMG_7113Sort te med muskatnøtt-, appelsin-, ingefær- og julearoma.

Trekketid: ca 3 minutter.

Kraftig sort te med smak av aroma, men jeg klarer ikke å skille smakene fra hverandre. Alle aromaene har gjort de alt annet enn den sorte teen grumsete i smak. Tror kanskje jeg kommer til å bruke denne for å få øya opp om morran.

På de innpakkede teposene står det følgende:

«Den som ikke bærer julen i sitt hjerte, finder den aldrig under træet.» – Roy L. Smith.

Fint sagt.

Fredsted Chai Latte Kakao

IMG_6703Sort te med kakao og melk. Teen er i pulverform.

Dette er en kremet og helt ok erstatning for kakao. Ikke mye tesmak her i gården, men funker bra i stedet for kakao.

 Fredsted Chai Latte Grøn

IMG_6704
Grønn te med ingefær, sitrongress og melk. Teen er i pulverform.
En søt, syrlig og kremet smak. Overraskende god. Har smakt grønne varianter av chai tidligere, men de har ikke falt i smak. Denne derimot endte jeg opp med å virkelig hamstre sist gang jeg var i Danmark. Denne skal jeg kose meg MASSE med.

 

Krydret Chai fra Fredsted

IMG_6890Storbladet sort te med krydder og chai-aroma.
Trekketid. 3 – 5 minutter.
Dette er en bitter sort te. Et hint av krydder, men ikke noe spesifikt. En helt ok te, men desverre langt fra den beste chaien jeg har smakt.

 

Julete

Jeg fikk denne juleteen på jobb. Er veldig spent på denne.
IMG_7116
Teblanding av sort te, tilsatt kanel, krydder og blodappelsinsmak.
Trekketid: ca 3-5 minutter.
Dette er en sort te med en litt bitter og krydret smak, den har blant annet et hint av kardemomme. En syrlig ettersmak, jeg regner med det er blodappelsinen. En helt ok julete, men ingen favoritt.
Da var det bare to dager igjen til jul folkens, to teer gjenstår. Følg med og ha en fortsatt fin adventstid.
Adventsklemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

