13. desember

Hobbiten er endelig kommet på kino. Jeg får desverre ikke sett den denne uka, men for å gjøre ventetiden litt mer utholdelig har jeg laget en liten utstilling + at jeg driver og leser en tegneserieutgave av boka.

IMG_6920Som noen av dere kanskje har fått med dere så er jeg glad i å bake, men gjærbakst har jeg ikke lyktes med og å bake med gjær har lenge vært min store frykt. I går så jeg frykten i øynene og bakte lussekatter, eller safranbrød som det sto i oppskrifta, og de blei vellkykka. De hevde som bare det, de ble store og gode. Kjempe stolt av meg selv. Hadde fått en del tips av venner og bekjente om hvordan jeg kunne lykkes og de må jo ha hjulpet for det gikk jo kjempe bra. HURRA!

IMG_7031Ny mix eske fra Fredsted, Hyggestund, først ut er Solbær te.

IMG_6682Sort te med solbæraroma.

Trekketid: opp til 4 minutter.

En mild sort te med en frisk og søtlig smak av solbær. Denne kan jeg gå god for. Mange teer med aroma smaker ofte nesten ikke no’, men det gjorde denne. Veldig god var den. Mmmm… synd det bare er fem poser i esken, får dra til Danmark for å kjøpe mer 😉

Ha en fortsatt fin Lucia-feiring alle sammen!

Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

