Tyrkisk eplete

I våres var ei venninne av meg en tur i Tyrkia og i bagasjen på hjemveien hadde hun en pakke med tyrkisk eplete til meg. LYKKE! TUSEN TAKK!

Teen er fra Ephesus.

I sommer arvet jeg to tyrkiske teglass meg skål av ei anna venninne. Genialt. TAKKITAKK!

Nå kan jeg nyte tyrkisk eplete slik den bør nytes😉

Pulverbasert te med eplesmak. Kan drikkes både varm og kald.

Varm: Ta to teskjeer med pulver i et glass med varmt vann og rør ut.

Iste: Ta 1 suppeskje(?) med pulver i et glass med kaldt vann og rør ut.

Pulveret kan også brukes i kaker, bakverk, gelé og puddinger, står det på pakken.

Denne teen har en søt og syrlig eplesmak. En god og klassisk tyrkisk eplete. Anbefales😉

Ønsker alle en fortsatt god mandag!

Klemmer fra Caza

 

Legg igjen en kommentar

