Gratulerer med dagen Lise!

I dag har Lise Myhre, skaperen av tegneseriefiguren Nemi, bursdag.

Dette må jo feires i ekte Nemi stil😉

Jeg husker den første Nemi-stripa jeg leste. Den ble vist på Sommeråpent på NRK, for mange, mange år siden. Trolig sommer’n 1997, da var jeg ca 10 år.

Nemi er hos tannlegen og tannlegen prøver å skremme henne med en SVÆR boremaskin, hvorpå Nemi åpner munnen på vidt gap og blotter sine enorme huggtenner, resultat: Tannlegen svimer av og Nemi gliser fornøyd (Denne stripa finner du på side 11 i Enjørninger og avsagde hagler av Lise).

Jeg falt pladask for denne goth-dama. Dette var virkelig min type humor. Opp igjennom åra har jeg blitt bare mer og mer glad i Nemi og har møtt Lise Myhre flere ganger. Jeg har flere signerte Nemi-bøker i bokhylla.

Nemi-signering 18. desember 2008. Dette var sist jeg så Lise Myhre i levende live. Søte damen🙂

Jeg skal markere denne dagen med å kose meg på sofaen med restegodis fra i går, mange kopper god te og Nemi-blader fra høsten 2005 og frem til i dag. Da jeg flytta til Oslo for å studere høsten 2005 blei det liten tid til å lese Nemi-bladene fra perm til perm. Jeg kjøpte alle bladene, kikket kjapt igjennom dem også la jeg dem vekk slik at jeg kunne konsentrere meg om studiene. Etter at denne vanen begynte i studietida har den desverre bare fortsatt, nå abonnerer jeg t.o.m. på bladet, men jeg har fortsatt ikke tatt meg tid til å lese dem. Jeg skammer meg, MEN i dag er dagen hvor jeg SKAL ta meg tid til å lese og virkelig kose meg. Kall det et slags Nemi-marathon. Jeg skal i alle fall lese så mange blader jeg klarer før Forloveden kommer hjem fra jobb😉 Så får vi se om jeg klarer å komme inn i en månedlig Nemi-rutine framover😉

Her har vi bunken jeg skal prøve å komme meg igjennom. Gleder meg🙂

I dag er det også Allehelgensdag og Day of the Innocents, den første dagen av Day of the Dead eller El Dia de los Muertos feiringa i Mexico.

Ønsker Lise Myhre en fortsatt vidunderlig bursdag og en trivelig Allehelgensdag til alle dere andre!

Novemberklemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

