Ingefærte

Hei, hei folkens!

Det er fortsatt en del te igjen fra Oslo-turen i våres, dermed behøver ingen å bekymre seg for at jeg skal gå tom for teer å teste ut. Denne uka er det en ingefærte jeg kjøpte på en innvanderbutikk som skal testes ut.

Dette er en sort te med naturlig ingefær, det er i alle fall det det står på pakken. Ceylon te pakket i Sri Lanka.

Trekketid: ca 5 minutter.

Dosering: ca 1 teskjed per kopp te.

Denne sorte teen smaker mest som nettopp, sort te. Hvis jeg anstrenger meg veldig kan jeg kanskje kjenne et hint av ingefær, eller er det kanskje bare innbilning? Ikke godt å si. Man må i alle fall være forsiktig med å la denne trekke for lenge, for den kan fort bli veldig bitter. Jeg lot nok min trekke litt for lenge nå, den kan heldigvis drikkes ennå, men den ble veldig sterk. Neste gang skal jeg være mer påpasselig med trekketiden.
en helt ok sort te som kanskje vil bli min nye morgete på jobb.

Bak på pakken står det at: «Ingefær er god for å forbedre blodsirkulasjonen, fordøyelsen og leddgikt. Te er rikt på antioksidanter, bekjemper aldring, senker kolesterolet og faren for hjertesykdommer».

God reklame for ingefærte der altså.

Nå er jeg klar med ny energi til å tilbringe nok en solskinnsdag inne på jobb 😉

Håper alle har en like fin start på uka.

Klem fra Caza

 

Legg igjen en kommentar

