Tegalskap?

Hei alle sammen!

Forrige uke rakk jeg en dagstur til Danmark. Jeg og ei venninne tok oss en liten togtur fra Hirtshals til Hjørring. Utrolig koselig. Vi var innom en del bruktbutikker og fant noen fine skatter. Så dro vi til Føtex og det var der alt gikk galt :-p Jeg fant meg en veske, et skjerf, en topp, litt parfyme og så fant jeg plutselig tehylla…

Å så mye utvalg som man sjelden får tak i her til lands. Jeg ble helt overvelga og hamstreinstinktet tok nesten helt over. Jeg klarte å begrense meg selv om andre kanskje ikke vil se det sånn. 9 pakker med te handlet jeg på Føtex. Til mitt forsvar kjøpte jeg kun teer jeg aldri hadde sett i Norge. Mye Fredsted og Pickwick. Om jeg lider av tegalskap? Tja, mange vil kanskje si det sånn, men det kunne vært verre. Det finnes langt verre ting å være hekta på enn te spør du meg.

Før vi tok ferja tilbake til Norge var vi også innom noen butikker i Hirtshals og der fant jeg enda en te jeg ikke har sett i Norge. Jeg kjøpte to pakker med Chai latte. Synd å kjøpe en te som er veldig god, også går du plutselig tom.

Siden jeg nå da har endt opp med 10 nye typer te er det på høy tid å komme i gang med smakinga igjen.

For en tid tilbake fikk jeg en te av en kollega. Etter å ha blitt inspirert av meg kjøpte hun en pakke te fra Celestial seasonings. Det viste seg desverre at teen ikke falt i smak og teen ble dermed donert til meg, som alltid synes det er gøy å prøve noe nytt. Jeg fikk da altså en pakke med Gingerbread Spice.

Trekketid: 4-6 minutter.

Teen har en søt og krydret smak av kanel og et hint av ingefær. Plutselig får jeg juleassosiasjoner i september. Rart hvordan smaker kan påvirke hukommelse og stemning. Men så er jo dette en type julete også😉

Nå som høsten har begynt å sette inn her på Sørlandet begynner jeg å kjenne et behov for å krølle meg sammen i sofaen med et pledd, ei god bok og en kopp te eller kakao. Så hvorfor ikke prøve en te som kan være det beste av begge verdener, nemlig chai.

Dette er teen jeg kjøpte i Hirtshals. Chai latte fra Fredsted.

Pakken inneholder 10 poser med chaipulver. Tilsett 150 ml varmt vann per pakke med chaipulver.

Som de fleste kanskje har fått med seg så kan en god kopp chai overgå det meste for min del. Til og med en kopp varm sjokolade, og det sier jeg som en sjokoladeelsker like mye som en teelsker.

Teen er søt og krydra og god. Å ja, kjempe god. Denne teen kommer jeg helt klart til å kose meg MASSE med i løpet asv høsten og vinter’n. Hvis den holder så lenge da. Hvis noen vet om denne teen er mulig å få kjøpt i Norge, ikke nøl med å gi meg beskjed. For denne teen vil jeg garantert ha mer av.

Ønsker alle en god start på uka.

Klemmer fra Caza

5 thoughts on “Tegalskap?

  1. Tilbaketråkk: Forsinka Gi bort |

Legg igjen en kommentar

