Arvegods, brukt og søppel 3

Enda flere fine skatter å vise fram🙂

Rød potte: bruktkjøp. Stripete glasspotte: funnet på søpla. Sort potte med blomster: bruktkjøp.

Fine pottene. Den med blått skjær engst borte fulgte med huset🙂

Liten glassvase: bruktkjøp. Størrelsen på denne vasen kommer desverre ikke fram på bildet, men tro meg når jeg sier at den er i alle fall halvparten så stor som man skulle tro. Før jeg kjøpte denne hadde jeg aldri sett en slik vase i denne størrelsen, men i ettertid har jeg sett enda mindre.

En tøff boks jeg fant på et bruktmarked i Kristiansand. Jeg likte fargene og motivet. Rundt hele boksen er det avbildet diverse kvinnelige regenter i Europa. Elizabeth II av Storbritannia er avbildet på den andre siden. Skålene fant jeg på en bruktbutikk, nå har jeg 11 slike. Synes de er så fine. Gleder meg til å bruke dem som dessertskåler😉

Sist men ikke minst denne fantastiske tekanna jeg fant på Fretex for noen uker siden. Jeg sto i kø som sto helt stille. Kikket meg rundt for å få tida til å gå, og der… på den andre sida av butikken opplyst på en hylle sto den. Tekanna med sin nydelige blågrønne farge. Jeg tuller ikke, den virkelig lyste mot meg, fordi det var en spot rett over den.Da jeg så prisen var det ingen tvil om den skulle bli med hjem eller ikke. 39 kr kostet den. LYKKE!!! Denne skal det brygges mye god te i. Gleder meg🙂

Ønsker alle en deilig mandag og en god start på den nye uka.

Klemmer fra Caza

One thought on “Arvegods, brukt og søppel 3

  1. Her var det møe snadder, ja! JEg er også glad i den dypgrønne fargen!
    Den røde potta lignet da veldig på en mamma har? (Har hatt?)🙂

Legg igjen en kommentar

