Arvegods, brukt og søppel 1

Når man overtar et hus kan det i blant følge med en del ting fra husets forrige eiere, mange små skatter innimellom. Innimellom oppussing og flytting har jeg brukt en del tid i sommer på å besøke bruktbutikker, loppemarked og søppelsorteringa. Har funnet masse fint.Tenkte jeg skulle dele bilder av noen av sommerens skatter.

Enjoy!Gøye glass. Rosa striper til meg og kumønster til Forloveden😉

Jeg har sett mange asiatiske tekopper, men aldri med skål, i alle fall ikke vifteforma. Nå de i tillegg var med turkist på og så fine som disse klarte jeg ikke å la dem bli igjen på bruktbutikken. Kjøpte hele settet med 6 kopper og 6 skåler. Veldig fornøyd🙂

Nydelige vaser, porselensvasen fulgte med huset og glassvasen kjøpte jeg brukt❤

Fine tallerkner🙂 Øverst til venstre: bruktkjøp, øverst til høyre:arvegods fra tidligere nabo, nederst: fulgte med huset.

Som den bokormen jeg er blir det alltids noen bøker i ny og ne også. Tihi.

Skal bli spennende å prøve denne kokeboka. Gleder meg🙂

I sommer fikk jeg endelig lest ei bok som har stått i bokhylla mi lenge, nemlig «Pinnsvinets eleganse», fine boka. Stadig vekk blir det referert til Tolstojs «Anna Karenina». Da jeg lette etter skatter på søppelsorteringa kom jeg over «Anna Karenina bin 1», jeg hadde akkurat lest «Pinnsvinets eleganse» og tok det som et hint om at jeg måtte få lest denne også, jeg fant bare bind 1, men tok den med likevel. Like etterpå var jeg en tur på Fretex og tok en titt i boksamlinga der. Så etter bind 2 bare for gøy, og der var den «Anna Karenina bind 2», samme årstall og illustrasjoner og kun denne. Skjebnen eller merkelig sammentreff? Morsom hendelse i alle fall😉

På lørdag var jeg på Posebymarked i Kristiansand. Anbefales, det var masse spennende der. Gammelt, nytt, hjemmelaget, alt mulig. Denne lille bubblehead-Einstein’en blei med meg hjem. Han ble en uformell gave til Forloveden og han ble kjempe glad.

Jeg elsker å lete gjennom gamle ting. Man vet aldri hva man finner.

Stay tuned for flere skatter.

Ha en fortsatt fin mandag!

Klemmer fra Caza

4 thoughts on “Arvegods, brukt og søppel 1

  1. Så herlig med bøkene Kafemysteriet og Det gode franske kjøkken. Sistnevnte er jop en klassisker. Førstnevnte skrev je om på bloggen tidligere i år.

  2. Det gode franske kjøkken?! Seriøst? Hvor i all verden fikk du tak i den?! Den har prøvd å få tak i i over et år! Si ifra om du kommer over ett ex til!!!😀

    • Fant den hos Fretex. Hvis jeg kommer over en til er den din. Du kan forresten låne mitt eksemplar i mellomtiden, skjønt da får jeg den kanskje aldri igjen :-p

      • Veldig fint om du knabber et ex om du kommer over igjen!😀 Vil gjerne låne din bok litt senere en gang, og jeg looooover du da skal få det igjen.😉

Legg igjen en kommentar

