Hylleblomst

Det har ikke vært mye tid til hverken blogging eller te i det siste. Oppussinga av hus tar det meste av tida. Har ikke hatt tid til å orientere meg i Blogglandia eller oppdatere min egen blogg. Tida har rett og slett ikke strukket til. Nå nærmer det seg endelig slutten av første fase av oppussinga. Gleder meg til å vise dere bilder når ting er kommet på plass. Men nå er det på tide å teste en ny te.

For ikke så lenge siden kjøpte jeg en boks med tørka hylleblomst på en helsekostbutikk. Boksen med tørka hylleblomst var fra Helios.

En teskje tørka hylleblomst til en kopp te.

Trekkes i kokende vann i 3-4 minutter, gjerne under lokk.

Det er frisk og det smaker hylleblomst. Smaken av hylleblomst kan ikke sammenlignes med noe annet. Jeg har i alle fall ikke smakt noe som ligner. Må sies at å smake hylleblomst uten tilsetningsstoffervar noe helt annet enn den smaken jeg har vært vant til når jeg har drukket brus eller saft med smak av hylleblomst. Det kan hende jeg må teste dette litt mer ut med sukker. Så får vi se hva som blir favoritten.

Ønsker alle en fortsatt fin sommeruke enten man har ferie eller jobber.

Sommerklemmer fra Caza

2 thoughts on “Hylleblomst

  1. God aften. Så artig med hylleblomstte. Har bare smakt sånn kaldt hylleblomstdrikke/saft i Danmark. Og det synes jeg er litt sånn sommerlig.

    Artig at dere pusser opp. Kommer det et innlegg om før og etter på bloggen?

    Ha en fin uke videre!

Legg igjen en kommentar

