Kardemomme te

I det siste har det vært en del regn og ruskevær her på Sørlandet. Da passer det å teste en ny te. Denne teen har jeg kjøpt i en innvandrerforretning. Jeg har ikke vært borti Ahmad tea før, men er veldig spent.

En blanding av Ceylon og annen sort te fra Sri Lanka.

For best resultat varm tekannen. Ha i en tepose per person. Hell varmt vann i kanna. La det trekke i 3-5 minutter, rør om og server. (Dette står på pakken og virker for meg veldig fornuftig).

En sort te med en sterk og krydret smak av kardemomme. Passer godt om morgenen når man trenger en ekstra piff og på dager med ruskevær.

Grunnen til at jeg ikke har skrevet så mye i det siste er fordi jeg har vært travelt opptatt med å pusse opp stua i mitt nye hjem. Forloveden og jeg har nemlig kjøpt oss hus og vi hadde planer om å pusse opp stue og kanskje soverom før vi flytter inn. Jeg lover å komme med bilder av oppussingsprosjektene etter hvert.

Ønsker alle en flott dag!

Klemmer fra Caza

2 thoughts on “Kardemomme te

Legg igjen en kommentar

