Trix i sommervarmen

I store deler av Norge er det mye sol og varme for tida, og i slike tider er det ikke alltid like fristende å drikke varm te. Man vil ofte ha noe friskt og avkjølende. Selv elsker jeg kalde leskedrikker uten kullsyre, selv om jeg som oftest sverger til vann de fleste av de varme dagene.

Både i Kristiansand og i Oslo har jeg kjøpt noen spennende saker i innvandrerforretninger. Jeg har kjøpt en pakke med pulverbasert epledrikk og et glass med pulverbasert vannmelondrikk. Det viste seg at tingene jeg hadde kjøpt helt tilfeldig var fra samme fabrikant, nemling Trix fra Kent Boringer.

Epledrikken har en frisk og søtlig smak som passer ypperlig i sommervarmen. 2 teskjeer med pulver per dl vann.

Vannmelondrikken er veldig søt og smaker som vannmelontyggis. Selv synes jeg det er godt med vannmelontyggis i ny og ne, men en tørsteslukker er denne vannmelondrikken ikke, da hadde jeg nok heller gått for ordentlig vannmelon eller vann. 8 spiseskjeer med pulver per liter vann.

Ønsker alle en deilig sommerdag enten dere har fint eller mindre fint vær😉

Klemmer fra Caza

One thought on “Trix i sommervarmen

Legg igjen en kommentar

