Meksikansk mango

Det har blitt mye tedrikking denne påska og når man drikker mye te får man lyst til å prøve noe nytt. I dag fikk jeg lyst til å prøve en te jeg fikk til jul av Bestisen( TUSEN TAKK!!!, meksikansk mango te.

Jeg tok en slurk av denne sorte teen og min første tanke er: «denne teen smaker da nøyaktig det samme som den mangoteen jeg prøvde forrige uke». Slike tanker kan man jo ikke la ligge, dermed må man undersøke dette litt nærmere. Det er sammenligningstid😉

Her har vi meksikansk mango te til venstre og mango te til høyre.

Sort te med diverse smak av blant annet mango(med blader fra mangoblomster vil jeg tro), men hva er forskjellen?

Trekketid: ca 5 minutter på begge.

Meksikansk mango te: En sort te, en anelse bitter med en søtlig og rund smak av mango.

Mango te: En sort, litt bitter te med en rund smak av mango.

Forskjellen er altså, at den meksikanske mangoteen er mindre bitter og mer søt i smaken. Husk at alt jeg skriver nå er etter min egen smaksopplevelse, jeg er desverre ingen profesjonell tesmaker. (En proff ville antagelig riste på hodet av mye av det jeg har skrevet på denne bloggen, men sånn er det nå bare).

Nå skal jeg kose meg videre med mango teer, både vanlig og meksikansk og nyte den site fridagen som påska har å tilby. Kos dere videre alle sammen!

Klemmer fra Caza

3 thoughts on “Meksikansk mango

  1. Jeg tenker at profesjonelle tesmakere kan lære mye av hvordan menigmann oppfatter verden. På samme måte som vi som er profesjonelle på andre områder lærer av våre kunder.
    Men hvilken var best?
    I dag drikker jeg forresten en Yogi te med ingefær, appelsin og vanilje. Veldig god! Skal noe til å få en smaksopplevelse ut av tedrikking når man er sause forkjølet, men denne brøt gjennom!

    • Enig med deg der gitt.
      Hvilken som er best av teene mener du? Av de to mangoteene faller jeg på den meksikanske😉 Yogi tea har mye godt og mye egner seg spesielt godt til å drikkes når man er forkjøla😉

  2. Hei🙂
    Jeg har en rosa og en turkis brikke til deg som ligger til blokking.🙂
    Jeg trenger din adr. Jeg finner ingen mailadresse til deg. Min finnes i min profil🙂

Legg igjen en kommentar

