Paris breakfast tea

For en stund siden kom jeg i prat med en kollega om te. Vi begynte å snakke om blant annet Kusmi, kollegaen min hadde fått en boks med Kusmi til jul. Vi diskuterte litt mer eksklusive teer vi likte og så nevnte kollegaen min at hun hadde for vane å kjøpe te når hun var på ferie. Det var en te hun alltid måtte ha når hun var innom en viss plass. En fransk frokost te som hun roste opp i skyene, jeg ble naturlig nok nysgjerrig og lurte veldig på hva slags te hun snakket om. Kollegaen min husket ikke navnet, men hun lovet at jeg skulle få en tepose som jeg kunne smake på. I dag er endelig dagen kommet, i dag skal jeg smake på Paris breakfast tea fra Mariage Frerès.

Vanntemperatur: 95°C.

Trekketid: ca 5 minutter.

En sort te,  en anelse bitter, men med en rund avslutning. Gir deg det lille kicket man trenger om morgenen.

Denne påska har jeg kos meg med å lese bøker og se på filmer, har blitt litt tid til det jeg sjelden prioriterer ellers også, nemlig krim. I år har jeg kost meg med disse:

Ønsker alle en fortsatt god påske!

Klemmer fra Caza

One thought on “Paris breakfast tea

  1. Fortsatt god påske til deg også, skjønner at du har utnyttet feriedagene til ferie, klokt nok! Jeg har forresten lenket til deg – med en noe vag tilknytning til te…
    😉

Legg igjen en kommentar

