Strawberry dessert

Jeg fikk en ny og spennende te av en kollega til bursdagen min i høst, tenkte jeg nå skulle dele denne teopplevelsen med dere. Magik tea, Strawberry dessert. En eksklusiv sort og grønn te. Jeg har desverre glemt hvor kollegaen min kjøpte denne teen, men jeg vil tippe at den er kjøpt i Øst-Europa et sted. Jeg har prøvd å finne ut mer om teen på nettet, men fant ingenting desverre.

Her er det jeg faktisk kan fortelle om denne teen:

Trekketid: ca 5 minutter

Vanntempratur: 100°C.

En blanding av sort og grønn te. Ceylon te og andre teer fra Sri Lanka.

Et hint av bitterhet, jeg kjenner litt gressmak og noe søtlig, antagelig jordbær. Jeg får en litt sommerlig følelse av å drikke denne. Kanskje teen egenltig smaker best på sommer’n, eller kanskje på tider som denne hvor man kan få et lite stykke sommer ved å drikke en kopp te og bare mimre.

I dag skal jeg kose meg med god te, lese videre i Skippy dør av Paul Murray og nyte de nydelige Memory lane-rosene fra Floriss.🙂

Ønsker alle en fortsatt deilig søndag!

Søndagsklemmer fra Caza

 

Legg igjen en kommentar

