ChiliForm – varmer som et smil

Jeg har funnet en ny chilite, Chiliform, en urtete fra Natur drogeriet. Kjøpt i en økologisk butikk. Jeg merker at jeg både gleder og gruer meg. Jeg elsker Yogi teas Sweet chili og håper alltid at all annen chilite er minst like god som den, men det er ikke ofte…så nå får vi se på denne.

Trekketid: 3-5 minutter.

1 teskje pr. kopp kokende vann.

Denne teen gir meg en sterk krydret lukt som river godt i nesa. Smaken er herlig for en nå for tida forkjøla hals. Denne teen er proppfull av godis som chili, anis, lakrisrot, peppermynte, ingefær, brennesle, sort pepper, fennikel, kanel, kardemomme, nellik, m.m.

Den smaker godt alene, men enda bedre med honning. Tror det blir mye drikking av denne fremover i disse forkjølelsestider. Håper jeg kan få kjøpt mer av denne, for denne var fantastisk god. 🙂 Og ja, den varmer som et smil 😉

Ønsker alle en fortsatt fin onsdagskveld!

Klemmer fra Caza

3 thoughts on “ChiliForm – varmer som et smil

Legg igjen en kommentar

