Irish blend

Da jeg var i Irland i høst klarte jeg utrolig nok ikke å få kjøpt noe te. Sjokkerende hva? Men jeg kjøpte noe annet, nemlig boka The little big book of Ireland av Christopher Measom. Jeg er så glad for at jeg kjøpte denne boka. Jeg visste ikke så mye om Irland før jeg dro dit, jeg visste noe, men ikke på langt nær nok. Takket være denne utrolige boka lærte jeg enda mer. 

The little big book of Ireland inneholder litteratur av kjente irske forfattere, sanger, dikt, myter, eventyr, historie, fakta og oppskrifter. I boka finner du blant annet oppskriften på hvordan du brygger den perfekte tekanna med irsk te.

Bland 3 deler Assam og 1 del Ceylon og du får irsk teblanding.

Jeg fikk kjøpt 250 g Assam Oaklands og 70 g Ceylon Bop Uva «Bombagalla» hos Lillans Tea and Coffee Shop.

Irish  blend:

Sort te, blanding av Ceylon og assam.

Trekketid: 3-5 minutter.

En sort og bitter blanding. Skulle ønske jeg kunne si mer, men desverre. For meg kommer nok denne irske blandinga til å bli brukt om morran for å få opp øya. Men det var gøy å blande sin egen te. Håper det ikke blir siste gangen.

Jeg elsker denne herlige illustrasjonen av H.M. Rose.

Ønsker alle en fortsatt herlig søndag!

Klemmer fra Caza

2 thoughts on “Irish blend

  1. Se der ja! Du kan jo litt te du.🙂
    Da får vi krysse fingrene for vinnerlykke på lodd nr. 18 og 19 for deg. Takk for at du ville være med på lotteriet mitt, og tvi tvi!🙂

  2. Tilbaketråkk: Shamrocking leprechauns |

Legg igjen en kommentar

