23. og 24. desember: tradisjon vs. moderne

Endelig er jula her og tiden er kommet hvor jeg skal avslutte julekalenderen. Det har vært mye å sette seg inn i på kort tid, men det har vært moro også. En morsom utfordring for meg selv i desember. To teer igjen en fra Kusmi og en fra Celestial Seasonigs. God fornøyelse😉

Darjeeling

En sort te fra India.

Vanntempratur: 85-90°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

En mild og sort te som gir det lille ekstra på morrakvisten. Kan ikke si stort mer enn det.

Indian Spice

Koffeinfri, sort te med krydder. Siden dette er en koffeinfri te er trekketiden ikke så viktig som i annen te. Nok en chai te, denne er også fra Celestial Seasonings. Men denne er litt mer tradisjonell. Krydret og god. Ikke så god som den kunne ha vært, for min del må chai te antageligvis være basert på sort te som faktisk inneholder koffein.

Jeg vet ikke om det er mange som har det samme dilemmaet som meg, men jeg visste  liksom ikke helt hva jeg skulle sette fram av julepynt for i år.

Jeg har kasse på kasse med røde nisser og annet rødt eller grønt julenips, men jeg vet ikke om alt er helt min stil. Jeg har ikke stor nok leilighet til å ha alt framme uansett, men hva skal jeg egentlig ha framme. Opp i gjennom åra har det blitt en ganske så stor samling av julepynt, men jeg merker at ikke alt faller helt i smak når jeg tar det ut av kassene sine.

Jeg føler jeg heller mer mot stilen til kreative sjeler som f.eks. Ida Susanne med bloggen Sukkertøy for øyet og Erry med Gallerry. Fargerike og utradisjonelle. Likevel liker jeg tradisjoner og jeg synes rødt er en fin farge. Mye av pynten min er jo fin, men jeg klarer ikke helt å ta en avgjørelse. Skal jeg i framtiden kombinere de to stilene slik jeg har endt opp med å gjøre i år eller skal jeg ta et valg og velge EN av de to?
Noen som har noen tips?

Jaja, jula kom i år også. Nå har jeg kost meg med Grevinnen og Hovmesteren, Tre nøtter til Askepott og endelig fått sett hele Reisen til julestjernen. Nå nærmer tida seg for å kle seg for julekvelden.

Ønsker alle en gledelig jul!

Juleklemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

