Oppsummering 20.-22. desember + Julebakst

Tre nye teer skal testes to fra Løv Organic og en fra Kusmi tea.

Først ut:

Rose

Sort, organsik te med roseblader.

Vanntempratur: 85°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Ok, enten så har jeg latt denne trekke for lenge eller så er dette bare ikke min type te. Bitter sort te med en smak av noe gusjent, jeg antar at den gusjne smaken er rosebladene. Sorry folkens, men dette blir nok ikke en av mine favoritt te.

Russian Morning N°24

En kombinasjon av tre sorte teer, Ceylon, kinesisk og indisk, for å gi en god start på dagen.

Vanntempratur: 85-90°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Ok, kanskje jeg lot denne trekke for lite, for jeg synes denne knapt smaker noe som helst. Eller så kanskje smaken på den forrige teen var for dominerende. Hmmm… jaja…

Løv is Zen

Organisk urte te som skal virke avslappende.

Vanntempratur: 90°C.

Trekketid: 4-5 minutter.

Da jeg tok denne teen ut av posen ble jeg møtt av en vidunderlig duft. Jeg har nok allerede fått alt for høye forventninger til denne teen p.g.a. lukta. En rooibos te, med frisk smak. Jeg kjenner en eim av eple og sitrus, kanskje også noen bær. En ok te etter denne koppen å dømme. Tror desverre jeg har vært dum nok til å la teen trekke for kort i for mye vann. Den kunne nok smakt mer hvis jeg hadde vært litt mer forsiktig med vannmengden og/eller økt trekketiden. Kanskje jeg må investere i mer av denne teen slik at jeg kan få testet den ut mer. Alltid greit å ha rooibos liggende😉

Jeg synes ting har gått i supertempo denne desembermåneden. Jeg har jo nevnt at jeg har bakt, men har jeg fått tid til å legge ut bilder…å, neida, men nå NÅ, skal det endelig gjennomføres!

Jeg er kanskje ingen tradisjonell julebaker, jeg må ha pepperkaker, men det stopper nesten der…hehe…

Sjekk den søte slikkepotten jeg fikk av samboer'n til bursdagen. Perfekt til pepperkakebaking😉

Når en pepperkakebaker...

Syde og boble. Deilig duftende krydret kliss😉

Klart for baking av Monstercookies, oppskriften har jeg fått av søstra mi😉

Monstercookies, pepperkaker og Julecookies. (Oppskriften på Julecookies fant jeg i KK favoritter SØTT!)

Pepperkakemuffins, oppskrift finner du hos Pickles😉

I år fikk jeg endelig lagd pepperkakemuffins etter oppskirft fra Pickles. Fant også oppskrift på pepperkakecupcakes i tenåringsbladet TOPP, oppskriften var mistenkelig lik Pickles sin, men hadde en annen topping. Resultater ble i alle fall knall. Anbefales🙂 NAM!!

Håper alle har hatt en fin adventstid, nå står jula snart og banker på døra… Selv er jeg snart klar.

Ha en fortsatt fin førjuls tid.

Adventsklemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

