Oppsummering av 16. – 19. desember

Jeg beklager så mye at jeg ikke har fått skrevet siden torsdag, dagene i denne måneden går rasende fort og plutselig var hælja der hvor jeg skulle besøke familie og like plutselig var den over. Nå er endelig tida kommet for å teste fire nye teer, to fra Løv Organic og to fra Kusmi Tea.

Først ut Kusmis Bouquet of Flowers N°108

En Early Grey te med sitrusfrukter og blomster.

Vanntempratur: 85-90°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Sort te med et hint av bergamont, akkurat som Earl Grey-teer skal ha. Jeg vet ikke om det er hjernen min som spiller meg et puss eller hva det er, men jeg synes jeg kjenner smaken av jasmin. Ellers klarer jeg ikke helt å definere noen flere smaker. En helt ok te for å få øya opp om morran😉

 

Liquorice Earl Grey

Organisk grønn te med lakrissmak.

Vanntempratur: 75°C.

Trekketid: 3 minutter.

En mild grønn te med smak av lakris. Egentlig ganske alright. Passer godt når man trenger noe for å stilne søtsuget .

Red Fruits

Organisk sort te som skal passe bra som iste.

Vanntempratur: 85°C.

Trekketif: 3-4 minutter.

En sort te med smak av bær. Den skal smake jordbær, bringebær og kirsebær. Pesonlig synes jeg smaken av bær er så svak at jeg knapt kan kjenne noe som helst, hvis jeg anstrenger meg skikkelig og legger godviljen til kan jeg kjenne smaken av kirsebær, men det er i så fall det eneste. En ok sort te med bærsmak.

Green tea with spearmint

En kinesisk grønn te tilsatt smaken av Nanah-mynte fra Marokko.

Vanntempratur: 70°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Dette er en grønn te som visstnok drikkes en del i Marokko både varm og som iste. Teen lukter friskt av mynte og smaker mer eller mindre det samme som den lukter. Jeg er glad jeg valgte denne teen etter lunsj, for nå føles munnen frisk og ren, som om jeg har pusset tennene. Ahhh…for en deilig følelse. Denne teen passe altså hele døgnet, men kanskje spesielt godt når man trenger en friskhetsfølelse.

Ha en fortsatt fin 19. desember folkens!

Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

