14. og 15. desember: Sweet Love og Kashmir Tchai

To Kusmi teer skal testes ut denne gang.

Først ut er Sweet Love, en te jeg både har hørt og sett mye (om).

Vanntempratur: 85-90°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Wow! Jeg skjønner hvorfor mange faller for denne Kusmi-teen. Den er bare, wow! Finner nesten ikke ord. En utsøkt sort te med smak av deilig lakris (husk at jeg egentlig ikke er spesielt begeistret for lakris, men i denne teen var det utrolig godt).

Jeg vet ikke om det var teen eller noe annet som ga meg en utrolig ro i kroppen. Men deilig var det å sette seg ned med en kopp med Sweet Love. Den beste teen jeg har smakt i desember så langt, uten tvil. Jeg klarer knapt å forklare hva det er som gjør denne teen god, den er krydret, men søt og mild. Good stuff. Lurer på om ikke jeg må kjøpe meg en boks med denne😉

Kashmir Tchai, en tradisjonell blanding av sort te og krydder.

Vanntempratur: 85-90°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Jeg har nevnt ved flere anledninger hvor glad jeg er i chai. Hver gang en chai-te skal testes har jeg antagelig alt for høye forventninger. Den smaker krydret, men etter en kopp med Sweet Love holder den bare ikke mål. Må innrømme jeg blei litt skuffa, hadde trodd jeg kom til å elske denne og ikke synes så mye om Sweet Love. Så feil kan man ta.

Håper alle har hatt noen fine desemberdager så langt, merkelig vær til tross.

Klemmer fra Caza

 

One thought on “14. og 15. desember: Sweet Love og Kashmir Tchai

  1. Tilbaketråkk: PUKKA Love |

Legg igjen en kommentar

