13. desember: Decaf Sweet Coconut Thai

Jeg har av en eller annen grunn ikke gått til innkjøp av noen juleteer i år, til gjengjeld har jeg en del chai-teer som skal testes, og chai-te for meg er noe av det beste som fins, og dermed et godt alternativ til julete.

Celestial Seasonings har flere gode teer, nå skal jeg teste Decaf Sweet Coconut Thai. Kjøpt på Søstrene Grene.

Trekketid: 4-6 minutter.

For en autentisk chai-opplevelse tilsett melk og sukker etter smak. Kan lages til iste.

Da jeg åpnet esken duftet det sterkt av muskatnøtt.

Den ferdigbryggede teen lukter kokos, men den smaker ikke kokos, den smaker krydder og den er ikke bitter, siden den er coffeinfri. Den smaker rooibos, stjerneanis, kanel og ingefær. Smaken er litt grumsete, den smaker krydret, men jeg har vanskelig for å skille smakene fra hverandre. Ikke den beste chai-teen jeg har smakt, men den duger som julete-substitutt.

Ha en fortsatt fin desemberdag.

Desemberklemmer fra Caza

 

Legg igjen en kommentar

