Oppsummering av teene 9. -12. desember

Jeg må bare beklage at jeg har vært fraværende i Blogglandia, jeg har vært på hæljebesøk hos bestisen og følte ikke for å spørre om jeg kunne låne laptopen hennes for så å være litt asosial mens jeg var på besøk. Derfor ventet jeg med tesmakekalenderen til i dag, men til gjengjeld skal jeg smake på flere lekkerbiskener i dag😉

Løv english breakfast

En blanding av organiske sorte teer, blant annet indiske, kinesiske og Ceylon.

Vanntempratur: 85°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

En mørk og bitter te som er en god hjelp på morgenkvisten, når man trenger det lille ekstra for å komme seg på jobb blid og fornøyd.

Løv Earl Grey

Sort organisk te med smak av bergamot.

Vanntempratur: 85°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Det er fristende å si at Løvs Earl Grey smaker som Earl Grey, for det meste Earl Grey smaker så likt at man nesten må være tesmaker på en tefabrikk for å kjenne forskjell, men jeg har begynt å kjenne forskjell. Jeg har funnet ut at den Earl Grey teen jeg som regel liker minst er av typen Lipton eller Twinings. DIsse teene blir ofte for bitre og sterke, mens f.eks. Løv Organics Earl Grey er mer rund og mild, den kan nytes i stedet for å tvinges ned. Men bedre beskrivelse enn dette kan jeg nok desverre ikke gi.

Løv Four Citrus fruits

Organisk sort te med bergamont, sitronskall, appelsinskall og naturlige smakstilsetninger.

Vanntempratur: 85°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

En sort te med smak av sitrusfrukter. Frisk og litt bitter i fin kombinasjon.

Kusmi Decaffeinated Earl grey with citrus fruits

Vanntempratur: 85/90°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Nok en Earl Grey. Uten coffein denne gangen, men med sitrusfrukter i stedet.

En mild Earl Grey, ikke spesielt bitter (kan ha med å gjøre at den er coffeinfri) og et hint av sitrus. En helt ok te på ettermiddags- eller kveldstid.

Håper alle har hatt ein fin hælj og en fin start på den tredje adventsuka😉

Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

