5. desember: Jasmine green tea

Nok en Kusmi te. Med Jasmin denne gang…merker jeg er skeptisk.

Vanntempratur: 70°C.

Trekketid: 3-4 minutter.

Jeg kjenner lukta av jasmin, jeg kjenner jeg gruer meg. Det er ikke fryktelig mange teer jeg ikke har sansen for, men jeg vet om to… hibiskuste og jasminte.

Jeg kan ikke forklare helt hva det smaker. Ingenting smaker helt som jasminte. Det smaker som gress, med en slags, hva skal jeg si, rusten smak. Gir det mening?  At det smaker som rust og gress. Bedre beskrivelse tror jeg desverre ikke jeg kan komme med.

Denne jasminteen var heldigvis ikke så sterk, ellers tror jeg ikke jeg hadde kunnet fullføre denne tekoppen. Og takk for det.det er sikkert mange som er glad i jasminte og de vil helt sikkert like denne. For min egen del er jeg for øyeblikket glad for at jeg bare har denne ene teposen i hus akkurat nå.

Nå skal jeg endelig ta kvelden etter mitt andre bakemaraton. Skal prøve å fikse bilder fra kakebakinga så snart det lar seg gjøre.

Ha en fortreffelig kveld/natt/morgen!

Slitne klemmer fra Caza, som lengter desperat etter senga.

 

Legg igjen en kommentar

