3. desember: Løv is pure

Tid for nok en Løv Organic te. Denne gangen er det Løv is pure som skal testes. ‘For a detox diet’, står et på pakken. Hmmm… jeg hører ordet detox stadig vekk, men hva betyr det egentlig?

Når jeg slår opp i den egelske ordboka mi dukker det opp to betydninger av detox eller detoxication, avrusning og giftfjerning. En detox diett er en slags rensing av kroppen for å kvitte seg med giftstoffer i kroppen. Man skal drikke vann eller juice og hvis man skal spise noe skal det være så naturlig som mulig. Ikke no fett, krydder eller andre tilsetningsstoffer. Denne urteteen er altså egnet til rensing av kroppen.

Nå har ikke jeg renset kroppen min spesielt, heller tvert i mot, jeg har forurenset den med sjokolade og snacks, men jeg skal ikke teste detox dietter nå, jeg skal teste en ny te… Løv is pure.

Vanntempratur: 80°C

Trekketid: 3-4 minutter.

Teen lukter frisk og deilig. En mild grønn te, med en anelse sitrus. Behagelig for den litt såre halsen min.

Ha en fortsatt fin lørdag folkens!

Lørdagsklemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

