Toucan mango chai

Tida går rasende fort og nok en gang er tiden kommet for å teste en ny te.

Denne gangen skal jeg teste ut en David Rio te, Toucan mango chai. Gleder meg.

For dere som ikke har vært borti David Rio tidligere så skal jeg gi dere en kjapp innføring.

David Rio er et firma med base i San Fransisco, USA som lager mye god te, blant annet organsike urte- og fruktteer. Likevel er det nok de pulverbaserte chai-teene som er mest kjent. Toucan mango chai er en av disse. Vil de lese mer om David Rio klikk her.

Jeg kjøpte boksen med Toucan mango chai da jeg var på jentetur til Danmark tidligere i vår/sommer. Jeg har smakt flere av David Rios chai-teer tidligere og gledet meg veldig til å prøve denne.

Pulverte vil kanskje noen synes er litt juks, men dette blåser jeg i for denne teen (i likhet med flere av David Rio sine chai-teer) er himmelsk. Dette er en te som kun drikkes når jeg virkelig skal kose meg. Jeg kunne nok ha byttet ut denne teen med en kopp med varm kakao eller varm sjokolade, men man trenger da litt variasjon i ny og ne.Teen er søt, rund i smaken med deilige subtile hint av krydder og sort te. Smaken av mango gir den en eksrta piff. Jeg kunne ha skrevet en hymne til David Rios chai-teer, så fantastisk synes jeg teen er.

Siden dette er en pulverbasert te slipper jeg å tenke på hvor varm vannet skal være eller hvor lenge den skal trekke. Jeg blander den akkurat som jeg vil med varmt vann eller melk. Og jeg kan drikke den kald som varm, den er like fantastisk. Mmmm, LYKKE!

Ønsker alle en deilig søndag!

Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

