Grønt og grønt, Fru Blom.

Nå skal ikke jeg henge meg opp i hvem denne Fru Blom er…det kan du lese mer om her.

Jeg tenkte mer på fargen grønn.

I anledning Halloween skulle jeg bake grønne muffins. Noe som krever grønn konditorfarge. Konditorfarge fungerer som regel bra når man skal farge marsipan, men når det kommer til andre ting er det ikke alltid at konditorfargen synes. I løpet av det siste året har jeg hørt mye om Wiltons konditorfarger og jeg følte at tiden endelig var inne for å sammenligne den tradisjonelle konditorfargen, i mitt tilfelle Gimsøy Baker’ns grønne konditorfarge, med Wiltons.

På muffinsene avbildet over har jeg brukt Gimsøy konditorfargen. Godt over en halv flaske med konditorfarge gikk med og resultatet er et blekt grønnskjær, som knapt kan oppfattes.

På de tre bildene over ser du resultatet av et par «dråper» med Wiltons » Leaf green» konditorfarge. Forskjellen er kanskje ikke så lett å se på det nederste bildet, men jeg kan forsikre dere om at forskjellen er skremmende:

Jeg har foreløpig bare prøvd den Wiltons grønne konditorfarge på bleik muffinsrøre, men dere kan være sikre på at jeg skal eksperimentere med andre farger og andre spislige saker😉

Ha en fin november folkens!

Novemberklemmer fra Caza

5 thoughts on “Grønt og grønt, Fru Blom.

    • Er nok en del e-stoffer der ja, en del flere enn i vanlig konditorfarge. Men det er kanskje det som må til for å få noe til å bli så konsentrert og bra.

  1. Veldig forskjell! De med den vanlige så jo bare litt småekle ut på grunn av grønnskjæret som det kan se ut som om ikke var meningen, mens de andre så skikkelig halloween ut😀

  2. Det var litt av en forskjell, ja! Og når det gjelder teene jeg fikk, så var det gode alle sammen. Pumpkin spice var litt vel søt, synes jeg, men ellers var høstkosen i boks!😀

Legg igjen en kommentar

