Rooibos chai

Jeg har tidligere snakket varmt og chai og rooibos, men tanken på å kombinere disse to teene gir meg både vann i munnen samtidig som jeg blir litt skeptisk, kan dette gå bra da?

Four O’clock, som står bak denne coffeinfrie, fairtrade rooibos chai teen, er kanskje ukjent for mange. Jeg har vært borti Four O’clock tidligere. Jeg har testen sjokoladetteen deres, som i likheten med andre sjokoladeteer jeg har smakt sålangt ikke falt i smak hos meg.

Four O’clock teene har jeg køpt hos Sans & Smak i Lillemarkens, Kristiansand.

Jeg åpner den individuelle teposen og en duft av lakris slår meg i nesa. Jeg blir umiddelbart skeptisk, jeg er nemlig ikke så glad i lakris. Jeg trøster meg med at te sjelden smaker som den lukter og ser at blant ingrediensene er ikke bare organisk stjerneanis, som er det som gir lakrissmak og -lukt, men også organisk kanelbark, organiske kardemommefrø, organisk ingefær, organisk kløver, organisk rooibos og organisk sort pepper.

Trekketid: 4-5 minutter.

Smaken på teen er svak, tiltross for at de to teposne har trukket i den lille blå tekanna mi i litt over 5 minutter. Noe som normalt ville gitt masse smak. Jeg kjenner krydder og lakris som begynner å krible ytterst på tungespissen.

En helt ok krydderte, rooibossmaken er nesten ikke å kjenne i det hele tatt, men den er i alle fall ikke bitter, siden den ikke inneholder noe sort te. Med andre ord en te som passer godt en sen høst- eller vinterkveld, siden den ikke vil holde deg våken langt ut på natta.

Jeg håper alle koser seg med noe varmt i koppen denne høstmandagen!

Klemmer fra Caza

2 thoughts on “Rooibos chai

  1. I dag fant jeg pakken fra deg i postkassa mi – og tusen takk! Det var kjempekoselig, med kort og det hele. Det var en god start på dagen, det. Nå gleder jeg meg til å prøve teene.😀

Legg igjen en kommentar

