Kusmi tea: St Petersburg

Ute er det blitt høst og bladene på tærne skinner i gult, oransje, rødt og brunt. Tempraturen er kald det  ene øyeblikket og varm det neste. Et øyeblikk skinner sola og vips så høljer det ned. Dette er høstens uforutsigbarhet, personlig bruker jeg den nok litt for ofte som en god unnskyldning til å legge meg inne med et varmt pledd og ei bok. Denne søndagen er nok neppe et unntak, bortsett fra det faktum at jeg faktisk har vært ute i dag og gjort potteplantene klare for høst- og vintervær. Så nå synes jeg at jeg har fortjent å krype opp i senga med ei bok og en nytrukket kopp med St Petersburg-te fra Kusmi.Teen har jeg fått av gode kolleger.

En sort te, med en avrundet smak med et hint av noe søtt. Den dufter vagt av frukt og vekker min nysgjerrighet.

Sort te med sitrusfrukter, røde frukter og karamell.

Trekketid: 3-4 minutter.

Tempratur: 85-90°C.

Selv om dette er en god sort te merker jeg at halsen min ikke er helt kvitt forkjølelsessymptomene. Etter et par slurker med den sorte teen føles halsen litt sår og uttørket. Jeg må nok skifte over til en annen mildere te som er bedre for halsen når jeg er ferdig med denne kannen.

Håper alle får en fin søndag!

Klemmer fra Caza

2 thoughts on “Kusmi tea: St Petersburg

Legg igjen en kommentar

