Rød fløyel

Jeg har hatt lyst til å prøve meg på red velvet cupcakes en stund. Endelig var dagen kommet. Med boka til The Hummingbird Bakery gitt jeg løs på utfordringen.

I oppskriften til Hummingbird bakery står det at de anbefaler den røde konditorfargen til Dr. Oetker, men jeg har brukt  Wiltons «Red red» og ble veldig fornøyd med resultatet. Leste et par andre oppskrifter hvor det stod at du kunne bruke vanlig konditorflaske, men at du da ville ende opp med å bruke enormt mye.

Deilig kremostfrosting 😉

 Disse cupcakesene var litt tidkrevende, men de var så utrolig verdt det. De ble luftige, deilige og lekre. Absolutt verdt å anbefale.

Ha en deilig lørdag alle sammen!

Klem, klem!

4 thoughts on “Rød fløyel

  1. Mmm. Jeg elsker å bake, men gjør det ikke så ofte. Lite plass og penger som student i studentbolig. 😛 Samler på koke- og bakebøker, da. Denne står på ønskelisten.

    • Føler med deg. Det er etter studenttilværelsens slutt jeg endelig har begynt med matlaging og baking. Skulle bare ønske jeg hadde enda litt mer plass på kjøkkenet :-p

Legg igjen en kommentar

