Hjemmelaget «god morgen»-blanding

Jeg prøver stadig vekk nye måter å holde meg sunn på. Som den godtemomsen jeg er så er ikke det alltid like lett å velge de sunne tingene, men når de sunne tingene er gode og gøye blir det mye lettere.

Yoghurt er et godt mellommåltid og med litt godt tilbehør blir det et ganske bra alternativ til en lett og sunn lunsj. Dermed bestemte jeg meg for å lage min egen müsli-aktige blanding. Jeg kuttet opp valnøtter, pecannøtter, macademianøtter, paranøtter og blandet nøtteblandingen med rosiner og havregryn. Blandingen fordelte jeg i små, søte bokser fra Rice. Hver boks er en perfekt porsjon til et lite beger med yoghurt.

Sunt, godt og lettvint 😉 Prøv du også da vel!

Ha en god onsdag folkens!

Klem fra Caza

3 thoughts on “Hjemmelaget «god morgen»-blanding

    • Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg så veldig for fettet i denne sammenhengen. Jeg har kuttet opp fire poser med nøtter, det høres kanskje mye ut, men jeg har hatt både rosiner og havregryn oppi også. En god del faktisk, og oppi den lille Rice boksen er det nok under en håndfull med nøtter. Hvis man kan unne seg 25 gram med sjokolade (ca en eventyrsjokolade fra Freia) om dagen så tror jeg at litt under en håndfull med nøtter skal gå helt fint 😉

Legg igjen en kommentar

