En kopp varm sjokoladete?

På en grå og våt høst dag, som denne søndagen,er det få ting som er bedre enn å kose seg inn med en god kopp te og en god bok. Det eneste kunne muligens være å bytte ut tekoppen med en god kopp kakao eller varm sjokolade. Men hva hvis det fantes en slags blanding av kakao og te?

Ja, du leste riktig, en kombinasjon av de to. Jeg har vært borti sjokoladete tidligere, men med dårlig resultat desverre. Men jeg er alltid villig til å prøve igjen i håp om at denne gangen skal jeg ha funnet den perfekte sjokoladeteen.
Bigelow tea har jeg snakket om før og de har mye god te, så da jeg kom over deres White Chocolate Kisses hadde jeg enormt store forventninger, til tross for at jeg også var en smule skeptisk. Hvit sjokoladete har jeg ikke prøvd tidligere. Det lille jeg vet om hvit sjokolade er at den hvite sjokolade består av kakaofett for det meste og sukker. Dette må jo bare prøves uansett hva den måtte smake.

Emballasjen er i alle fall til å spise opp, søt og fargerik som få, men smaken? I det jeg åpner posen får jeg duften av kunstig sjokolade i nesa. Hvis du ikke har luktet kunstig sjokolade bør du anse deg selv som heldig, for i forhold til ordentlig sjokolade så er dette ikke en god lukt. Likevel lar jeg meg ikke skremme, teen skal smakes på, lukt kan være misvisende. Vi tar en smak, først smaker den ingenting, men så smaker den litt som den lukter…blæh…

Nei, jeg må nok bare innse det, skal man ha noe som smaker sjokolade og som smaker godt må man nok holde seg til the real deal. I alle fall for min del. Så nå får jeg enten ordne meg en kopp med god te eller finne fram kakaoen fra skapet😉

Ha en koselig høst kveld;-)

Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

