I do believe in fairies… del 1

«…When the first baby laughed for the first time, it’s laugh broke into a thousand pieces, and they all went skipping about, and that was the beginning of fairies.» (Barrie, 2002).

Jeg liker dette sitatet fra Peter Pan av J.M Barrie, det er så herlig og fortryllende. Et magisk vesen skapt av et barns første latter, finnes det noe mer vidunderlig?

Dere kjenner kanskje igjen denne feen fra headeren min. Hun kjøpte jeg da jeg var i Torino, Italia for noen år siden. Elsker henne 🙂

Jeg er meget glad i feer. Små menneskelignende vesner med spisse ører og vinger. Jeg synes de er skjønne også symboliserer de lek, magi og den vakre og ville natur. Av alle fiktive skapninger er feene noen av de som står mitt hjerte nærmest (de andre som står mitt hjerte nærmest er vampyrere, men de skal jeg blogge om ved en senere anledning).

Feen i midten har jeg fått av ei venninne mens de to på sidene har jeg kjøpt i Brüssel, Belgia.

Gjennom årenes løp har jeg begynt å opparbeide meg en liten samling med små, søte feer. Noen av dem har jeg fått av venner, men andre har jeg kjøpt selv. Det ble et par slike kjøp i løpet av Irland/Skottland-turen. Irland går jo også under navnet The land of fairies, eller «the good folk» som de også kalles.

En irsk, liten fe jeg har fått av ei venninne.

Begge disse fine feene har jeg fått av venninner. Takkitakk 🙂

Jeg elsker Tingeling. Jeg liker utseendet og personligheten hennes. Hun er kanskje en fe, men hun har mange menneskelige feil. Hun er misfornøyd med utseendet sitt, har et utrolig temprement, blir lett sjalu (spesielt rundt jenter som vanker med Peter Pan) og er hevngjerrig som få. Likevel er hun snill, yndig og selvoppofrende. Tingeling er helt klart min favoritt fe.

Alle disse Tingeling-figurene har jeg kjøt sjøl. Den midtersete ble kjøpt i Dublin, Irland.

De fleste fe-referansene jeg har er fra Peter Pan. For at feer skal leve må folk tro på dem. Hver gang noen sier at de ikke tror på feer, dør en fe. En trist tanke som skjærer meg i hjertet. Så kom igjen folkens, TRO PÅ FEER! *KLAPP!KLAPP!KLAPP* ( I Peter Pan blir Tingeling forgiftet og kan kun reddes av barns tro på feer. de som tror skal klappe i hendene).

Denne nydelige feen ble kjøpt i Inverness, Skottland.

Vi må heller ikke glemme at glade tanker og tryllestøv/festøv kan få en til å fly (i følge Peter Pan og J.M. Barrie).Derfor ble jeg veldig glad da jeg fant dette lille glasset med festøv i Inverness, Skottland.

Ønsker alle en magisk start på hælja!

Fredagsklemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

