Post Potter depresjon?

Det er flere som har følt seg tomme og annerledes etter at den siste Harry Potter boka ble utgitt og den siste filmen nå har kommet på kino.

Selv har jeg også fått en rar følelse etter at jeg så den siste filmen på kino. Nå er det slutt, jeg kan vente på at filmen kommer på dvd, men etter det er det helt slutt. Ingen flere bøker eller filmer. Hva nå? Hva skal jeg ta meg til nå? Mer enn 10 år av livet mitt har jeg viet til Harry Potter og hans univers skapt av J.K. Rowling. Lider jeg av post Potter depresjon?

Det finnes mange alternativer. J.K. Rowling har selv innsett at det er et behov for mer Harry Potter for de mest ihuga av fansa og løsningen heter Pottermore.com. Såvidt jeg har forstått så er dette en slags elektronisk versjon av bøkene med noen få forandringer hvor leserne kan delta. Dette er foreløpig så nytt og ferskt at jeg desverre ikke vet stort mer enn dette, men ettersom tida går vil det nok bli klarere hvilke muligheter Pottermore har å by på.

De siste blogginnleggene mine har jeg tatt dere med på en mimretur gjennom min Harry Potter-verden. Jeg håper dere har hatt litt glede av reisen.

Jeg tror ikke det er noen fare for at jeg kommer til å lide av post Potter depresjon, men det er fortsatt rart at det hele er nesten over. Jeg har med vilje spart noen bøker om Harry Potter som passer til å leses i en stund som denne. En av bøkene på lista er «Historien om Harry Potter» av Melissa Anelli.

Eller så har jeg disse:

Noen av dem har jeg lest fra før, men noen av dem har jeg knapt rørt. Nå er tiden kommet for å lese dem. Ellers så kan jeg jo også lese en del av bøkene om igjen 😉

Ha en magisk dag folkens!

Klemmer fra Caza

 

Legg igjen en kommentar

