Kusmi tea

Jeg har tenkt å gjøre et forsøk på å vende tilbake til hverdagen før dette triste skjedde, jeg skal med andre ord teste ut en ny type te.

Denne gangen skal jeg gå løs på den berømte Kusmi teen, Ginger-lemon green tea. Denne Kusmi teen er i en eske, ikke en metallboks. I esken er det 20 teposer i tykt bomullsstoff. Teen har jeg fått av en av de snille damene på Lille interiør og barneklær, Amfi Vågsbygd.

Kusmi teens historie startet i St. Petersburg, Russland i 1867 og flyttet  til Paris, Frankrike i 1917. Gjennom 140 år med teproduksjon har Kusmis te blitt verdenskjent for sine gode smaker og gjør helt klart en teelsker som meg meget spent og forventningsfull.

Trekketid: 3-4 minutter.

Det varme vannet bør være 70°C.

Denne teen har den samme gress-/engaktige tesmaken som mye annen grønn te med et hint av frisk sitron og krydret ingefær. Deilig. Kusmi teen lever helt klart opp til forventingene og jeg gleder meg til å prøve mer.

Ha en fin mandag!

Klemmer fra Caza

2 thoughts on “Kusmi tea

  1. Jeg elsker te🙂 Det beste vi kan gjøre er vel å prøve å leve så normalt som mulig, har selvsagt full forståelse for at det er umulig nå for de som er direkte påvirket av tragedien. Det er vi andre som har ansvar for å få Norge tilbake igjen på den mest positive måten nå, slik at ikke gjerningsmannen på noen måte vinner.

Legg igjen en kommentar

