Grønn mate

Nå har jeg jaggu meg fått prøvd ut alle teene jeg fikk til jul, så nå går jeg løs på en grønn te jeg kjøpte i januar på Om igjen.

Økologisk grønn mate.

En skarp duft og smak, den smaker annerledes, men samtidign litt gress aktig, som annen grønn te. den kvikker meg opp og gir meg en god følelse innvendig.

Trekketid: som annen grønn te 3-4 minutter.

Tempratur: Ikke kokende, 80 grader celsius kanskje. Jeg har vannkoker, tok av vannet litt før det var kokt opp.

Mate – teen er ikke vanlig te. Den kommer ikke fra teplanten, men planten yerba mate og har mange flere gode egenskaper enn vanlig grønn te. Hvis du vil vite mer kan du sjekke ut hva det står om mate på Wikipedia eller hos Yerba Mate.no.

I dag pøser det ned her på Sørlandet, så jeg har tenkt å krype opp i sofaen med varmt pledd en varm kopp mate, lesestoff og kanskje strikketøy.

Ha en fin søndag!
Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

