Chili i vinduskarmen

Jeg liker planter som jeg kan bruke til noe, mynte, oregano, lavendel og lignende. Etter å ha sett en episode av Hjemme hos Jamie Oliver hvor han snakket om å dyrke chili hjemme ble jeg så inspirert at jeg bare måtte prøve. For snart halvannet år siden plantet jeg en del tørkede chilifrø som jeg normalt hadde kastet i matsøpla etter å ha laget en eller annen chilirik middag. Det spirte og grodde og jeg syntes det var veldig artig, ca et halvt år etterpå kom det jommen meg chilifrukt på planten også. Jeg var så stolt og glad.

Detter var mine to første selvdyrkede chilier.

Nå ett år senere har det jommen meg kommet en chili til og nok en chili er på vei.

Jeg er så fornøyd over å ha fått til dette. Jeg som ikke har hatt så mye peiling på planter, men dette har jeg fått til og jeg digger det å kunne dyrke noe sjøl og så kunne bruke det til noe. Gleder meg til å bruke disse chiliene til noe godt og sterkt. Mmmm…

Ha en spicy dag 😉

Klemmer fra Caza

One thought on “Chili i vinduskarmen

Legg igjen en kommentar

