Grønn te i sommervarmen

Jeg har endelig fått begynt på noe av den grønne teen jeg fikk til jul. Min svigermors søster nevnte nemlig at grønn te kjøler ned kroppen og da tenkte jeg å teste dette sommerstid og ventet med all den grønne teen min til det ble varmere i været. Så nå får vi se da.

Teen har jeg fått av den snille store søster’n min til jul. Sencha Hawaii heter den, og er fra Kremmerhuset.

Trekketid: 3 – 4 minutter

«Senchate dyrkes i Japan, Kino og Taiwan. Sencha betyr alminnelig, men det er ingenting som er alminnelig med denne teen. Bladene har en lang og flat form og er kanskje den mest «berømte» grønne teen. Kraftig gressaktig aroma, og egner seg godt til hverdagsdrikk. Grønn te inneholder antioksidanter og gir mange helseeffekter som å motvirke hjerte- og karsykdommer, enkelte typer kreft, Alzheimer, betennelser. Ikke minst så har teen en oppkvikkende effekt som kan skjerpe konsentrasjonen. Unn deg selv en salig teopplevelse.» (Dette står på posen).

Sjekk de fine fargene i denne teen. Rødt, gult, grønt og blått. Herlig🙂

En gress-/eng-aktig smak. Frisk og sommerlig, og duften av nyslått gress dukker plutselig opp i neseborene mine. Får en god sommerfølelse av å drikke den varm. Om den kjøler meg, ned? Kanskje, ikke godt å si det kan jo hende placebo-effekten gjør sitt også, man vet jo aldri. Men jeg blir i alle fall ikke overopphetet av å drikke denne varmeteen i sommervarmen. Og det er jo et godt tegn.

Ha en fin sommersøndag!

Klemmer fra Caza

Legg igjen en kommentar

