Facing my fear

Jeg må tilstå noe…jeg har en mental frykt for gjærbakst. Jeg er ofte så redd for å mislykkes og synes det tar så mye tid at jeg prøver å unnga det så mye som mulig. Men nå skal jeg se frykten i øynene og prøve igjen, for det er bare en vanesak som så mye annet… gjærbakst er en teknikk som kan mestres og jeg kan få det til hvis jeg bare vil. *puh!*

Denne gangen har jeg prøvd meg på grove rundstykker fra boka Helt enkelt baking av Ingrid Espelid Hovig.

Beklager kornete bilder, jeg tror kameraet mitt er i ferd med å synge på siste verset. Rundstykkene blei kanskje ikke så store, men de blei gode i alle fall. Samboer’n og jeg spiste et par hver med smør og syltetøy på like etter at de kom ut av ovenen. Resten ble avkjølt og lagt i fryser’n.

Det var ikke like skummelt med gjærbakst denne gangen, fordi Ingrid Espelid Hovig våket over meg mens jeg bakte. Får håpe hun gjør det samme neste gang.

Ha en fin dag!

Klemmer fra Caza

6 thoughts on “Facing my fear

  1. Hei
    Så fine rundtstykker du har bakt! Det gikk jo kjempebra. Godt at Ingrid våket over deg (som et slags vennelig bakespøkelse).

    Ha en super dag og en fin uke:-D

  2. Hej!

    Bullarna ser goda ut. 🙂

    Tack för dina kommentarer! Min turkosa tekanna har jag köpt på Tiger för ca. 5 år sedan, så den går nog dessvärre inte att få tag i längre.. 😦

    • Ingen årsak vennen. Jaja, sånn er det noen ganger.
      Men fin er den i alle fall. Jeg har sett en retroradio på Clas Ohlson som ligner veldig, det var derfor jeg lurte.

  3. Sv: åh TAKK, jeg kunne ikke ha fått en bedre kommentar på det inlegget. Det er lenge leve Star Wars her også og vi faller jo for alt som er. George Lucas – her er pengene våre:)
    Har en liten frykt for gjærbakst selv, men det er jo så godt! Jeg har lært å blande ut gjæren først i lunket vann – og da går det som regel ganske fint. Men det ser jo ut som du har gjort en bra jobb!:D

    • Takk og takk! Jeg prøver i alle fall. Jeg rørte visst ut gjæren i litt av den fingervarme melken. Nesten det samme med andre ord 😉
      Uansett, øvelse gjør mester.

Legg igjen en kommentar

