Fargekodet shopping?

Jeg har ikke lagt skjul på at yndlingsfargen min er turkis. Den fargen har jeg elsket ganske lenge. I alle fall siden ungdomsskolen, og noen ganger så må jeg nesten bare ha noe fordi det er turkist. Jeg klarer meg som oftest uten turkise ting, men det er vel ingen hemmelighet for de som kjenner meg at jeg eier en del turkise ting, både klær, smykker, pyntegjenstander, osv.  Her er noe av de siste nyinnkjøpte i turkist:

Tekopp i plast fra Rice, tekanne med pressfunksjon fra Bodum og lysestake fra Indiska.

For å teste ut de nyinnkjøpte turkise tingene mine tok jeg meg like godt en innvielsesfest for meg selv på søndag. Samboer’n var på Roger Waters konsert i Oslo, og dermed hadde jeg leiligheten helt for meg selv til å kose meg med jentefilmer, pusekatter, strikketøy, nytrukket chai (te) fra den nye tekanna. Chaien ble servert med melk og brunt sukker (som mange vil kalle en chai-latte, men chai skal såvidt meg bekjent serveres med både melk og sukker, så latte er egentlig litt overkill, men pytt) i ny stor kopp. Hurra! Koste meg skikkelig med brennende lys og te.

For å sørge for at den deilige teen holdt varmen enda litt lenger tok jeg i bruk nok en turkis skatt, nemlig tevarmeren som godeste Wilhelmines har sydd til meg. <3Elsker den tevarmeren  ❤ 🙂

Tror du ikke at lille Ole Lukkøye fikk være med på festen også. Til dåpen min fikk jeg noen sølvskjeer, og Ole Lukkøye er en av dem, han koste seg med å blande det brune sukkeret ut i teen. Se hvor han koser seg der han vasser i chai. Hihi!

Ha en diggbar tirsdagskveld 😉

Klem fra Caza

One thought on “Fargekodet shopping?

  1. Ingrids favorittfarge er også turkis. 🙂 Deilig når de små ikke er så veldig på rosa lenger…… 😉 Men enig, fin farge!

Legg igjen en kommentar

