Bakelykke

Jeg baker ikke så mye annet enn muffins. Grunnen til det er vel fordi muffins er enkelt, du kan nesten ikke feile med det.

Derfor har jeg nok en gang prøvd en ny muffinsoppskrift, denne gangen på Marmormuffins, og de blei kjempe fine og ikke minst super gode. Blir nok ikke siste gangen jeg lager disse. Oppskriften jeg brukte er fra 1 røre, 100 muffins.

Med kaker og gjærbakst derimot, der har jeg mye større sjanser for å feile og jeg har med tiden nesten dannet meg en slags frykt for å prøve igjen, men nå skal det bli slutt på det. Jeg har nemlig skaffet meg boka Helt enkelt baking av Ingrid Espelid Hovig. Bare å ha boka i hendene gir meg en slags ro ved tanken på å bake andre ting enn muffins. Forrige uke så jeg frykten i øynene og bestemte meg for å lage en kake. Jeg satte i gang med å lage Krydderkaka etter oppskriften fra Helt enkelt baking. Gjett hva, den blei vidunderlig, er så stolt av meg selv.

Bakeselvtilliten fikk seg en skikkelig boost. det skal bli mer baking på meg i framtida, må bare ta små steg…

Ha en deilig mandag folkens!

Klem fra Caza

One thought on “Bakelykke

Legg igjen en kommentar

