Dr Stuart’s extraordinarily good teas

Hvis ikke man får skyhøye forventninger av dette utsagnet så vet ikke jeg.

Jeg har sett reklame for teene til Dr Stuart’s litt her og litt der, men i første omgang fant jeg den ingen steder, men så… ved en tilfeldig handletur på ICA Maxi Sørlandsparken fant jeg Dr Stuart’s teer strålende mot meg.

Måtte jo selvfølgelig kjøpe med meg en pakke for å prøve. Valget falt på Apple & Ginger.

På esken til denne teen står det mye interessant, etter å ha lest all informasjonen har jeg faktisk fått god sans for Dr Stuart.

I Dr Stuart’s teer brukes kun de beste urter og bær, Dr Stuart’s teer har til og med garanti for at hver eneste urte som blir brukt i teen av ar høyeste kvalitet. Kun naturlige råvarer, ikke tilsatt sukker og naturlig coffeinfri.

Det beste av alt (etter min smak) er avsnittet hvor det står :

«How to make extraordinarily good tea» (det følgene er oppsummert og fritt oversatt av undertegnede)

«Til en kopp bør man ha én tepose, mens i et krus bør man ha to. Hell i nykokt vann. La teen trekke i 4-5 minutter. Urtene og bærene trenger denne tiden til å utløse sin ypperste smak. Dekk koppen til mens teen trekker eller bruk en liten tekanne for å holde på all den gode smaken».

Dr Stuart poengterer altså det jeg har lært, at smaken på te ofte fordamper vekk hvis ikke teen trekker under lokk. Te bør derfor trekkes i en kanne eller en termokopp med lokk. Derfor har jeg termokopper på jobb og flust med tekanner hjemme. Og ja, jeg har en liten blå tekanne som rommer ca 1 1/2 kopp eller et stort krus med te. Jeg elsker tekanna, som jeg og ei venninne fant på en bruktbutikk til 20 kr. Den lille, søte tekanna er nesten verdt sin vekt i gull. Så mitt råd er skaff deg en liten tekanne hvis du drikker mye te alene, du vil ikke angre.

Men tilbake til Dr Stuart’s eple og ingefær te, detter er gode saker dere. God te med fruktig smak. den dufter deilig av ingefær og kanel og den smaker friskt av sitron  og hibiskus med krydder, desverre kjenner jeg ikke så veldig mye til eplesmaken, bare et lite hint kanskje. Men pytt, teen er god og Dr Stuart er et geni. Jeg har kjøpt en til av teene hans som jeg helt klart skal teste ut ved en senere anledning.

Ha en deilig søndag alle sammen.

Hilsen Caza

3 thoughts on “Dr Stuart’s extraordinarily good teas

  1. Den doktoren der må jeg hilse på! Liker best te om kvelden, og da er koffeinfri et godt stikkord! Takk for tipset!

  2. Tilbaketråkk: Elderflower and lemon | En vridd verden

Legg igjen en kommentar

