Ny teboks til samlingen

På den tiden jeg virkelig begynte å interessere meg for te lærte jeg fort at te skal oppbevares ordentlig i en luft- og lystettboks. Dette er fordi smaken på te ikke skal «fordampe» eller trekke til seg lukt eller overføre lukten sin til andre ting. Jeg er utrolig nøye på dette, og har med åra endt opp med en god del tebokser. Ikke bare fordi jeg drikker mye forskjellig te, men også fordi jeg synes de er utrolig dekorative. Og hva er vel bedre enn dekorative bruksgjenstander?

Mens jeg fortsatt studerte i Tigerstaden forelsket jeg meg i en teboks (utrolig teit, jeg vet det), men jeg klarte å la være å kjøpe den. Utrolig, men sant. Jeg kjøpte den ikke fordi jeg ikke trengte den og klarte gang på gang å motstå fristelsen. Men en dag bestemte jeg meg for å kjøpe den likevel, siden jeg hadde ønsket meg den så lenge. Men gjett hva… den var ikke å få kjøpt lenger. Ingen teforretninger i Oslo hadde den lenger. Lenge holdt jeg på å gi opp, men så begynte jeg å leite på nettet og etter mye leiting og søking fant jeg boksen på en engelsk nettside, som jeg forelsket meg fullstendig i, Cup of tea. De har utrolig mye fint og nyttig i denne nettbutikken for alle tedrikkere. Prisene er ikke så alt for gale heller, bare hsuk å sjekke ut frakten.

Jeg vegret meg fortsatt litt for å kjøpe den. Jeg mener å bestille boksen fra Storbritannia hørtes en smule idiotisk ut, men så kom jeg til konklusjonen: at jo, jeg ønsket meg virkelig denne boksen såpass at så lenge den ikke kostet en formue (inkl. frakt) skulle jeg kjøpe den.

Som dere kanskje har skjønt for lengst så endte jeg opp med å kjøpe den. Fikk min elskede Tiffany Caddy, som tar 100 g te, i posten for litt over en måned siden og jeg er kjempe fornøyd. Er så glad for at jeg endelig kjøpte den, har brukt den masse allerede. Og den kommer til å gi meg mye glede i fremtiden.

Ha en fortsatt deilig onsdag alle sammen!

Onsdagsklem fra Caza

6 thoughts on “Ny teboks til samlingen

  1. Hei, for en fin teboks! Jeg synes den var kjempefin! Når man går rundt og tenker på sånne ting kjempelenge- da er det menningen at man skal kjøpe dem.

    Veldig bra at du også passer på at teen opbevares i lufttette bokser. Har noen venner som ikke helt har skjønt greia med det der og det merkes på teen:-D

    • Takk. Jeg har også den filosofien at hvis man fortsatt har lyst på noe etter et visst antall måneder så må man nesten bare innse at det er en mening med det. Noen ganger har jeg ventet for lenge og angret bittert på det. Men, men, sånn er det noen ganger.
      Vi får gjøre ett nytt forsøk på å omvende de vennene dine, for luft- og lystettebokser er veldig viktig.
      Ha en fin dag 😉

  2. Enig, kjempefin boks! Og som du vet, har du inspirert meg til å bestille bokser jeg fant på det samme nettstedet. Bestilte akkurat nå, så nå får jeg snart 5 bokser i to forskjellige størrelser fra the UK. 🙂 Gleder meg, håper det går fort!!!!

  3. Disse er kjempesøte! Har de i begge farger, og en god del av dem også 😀
    Du kan forøvrig kjøpe de hor Te og Kaffehuset i Tr.heim 😉

Legg igjen en kommentar

