Sokker av restegarn

Jeg synes det er gøy å lage ting av garn som noen kanskje ikke finner noe å bruke til, altså restegarn. Blei nok en gang inspirert av de flinke damene hos Pickles og endte opp med å strikke lange sokker av kun restegarn. Noe av garnet var eget restegarn, mens noe hadde jeg fått av moder’n. Her finner du oppskriften på Stripe-på-stripe-strømpe.

Jeg blei veldig fornøyd med resultatet. Slev om våren er på full innmarsj, så synes frysepinner som meg selv at det fortsatt er litt gulvkaldt til tider, derfor kan jeg fortsatt få litt glede av de nye sokkene mine før det blir for varmt i været og må pakkes ned til høsten.

Har du noen tips til andre ting man kan strikke av restegarn? Del gjerne i kommentarfeltet.

Ha en strålende dag!

Legg igjen en kommentar

