Påskekrim litt utenom det vanlige

Jeg lovet å fortelle dere hva jeg skal lese i påska, eller i alle fall prøve å få lest i løpet av påska.

For noen månder siden falt jeg pladask for en krimserie av Alexander McCall Smith, nemlig Damenes detektivbyrå nr. 1. Mma Ramotswe kan jeg like kun av den ene grunnen at hun mener at alle mysterier kan løses etter en god kopp «bush tea» (les rooibos). Men denne dama har også en kjærlighet til sine medmennesker og en nese for å løse hverdagsmysterier som ikke ligner noen andre krimhelter/-heltinner jeg har vært borti tidligere.

Jeg har sett både tv-serien og lest bok nummer én og håper på å få lest minst én bok til i løpet av påska, to hvis jeg er heldig.

Som om ikke innholdet er bra nok så er utseendet på disse bøkene helt herlige. Fargesprakende og nydelige dyremotiver og andre ting inspirert av Mma Ramotswes kjære Afrika, nærmere bestemt Botswana.

I tillegg til de ti bøkene jeg har bilder av her finnes det to bøker til i serien, nummer 12 kom i slutten av mars i år, så den er rykende fersk.

Nå har dere fått lesestoff tips fra meg til påskeferien. Kos dere!

Påskeklemmer fra Caza

One thought on “Påskekrim litt utenom det vanlige

  1. Så artig at du skal lese dem i påsken! Bøkene er så fine (leste de 4 første for noen år siden). Helt enig med deg at de ser jo kjempefine ut:-D

Legg igjen en kommentar

