Påskepynting

Da var jeg endelig ferdig med pyntinga til påske. Blei ikke kjøpt mye pynt i år, det er jeg nesten litt stolt av. Har kjøpt et par nye egg, et par påskeblomster og lys, men det må man jo ha.

Min påske er ikke bare gul, den er også limegrønn, veldig preget av vårens grønne innslag. I tillegg er jeg veldig glad i farger generelt til påske, tror det synes på påskepyntinga mi.

I fjor kjøpte jeg noe billig, gul dekorsand til påske som ikke ble brukt opp. Men syntes det blei for overkill med gule lys i gul sand, så da jeg fant dette kule eggelyset på Indiska blei jeg hoppende glad. Syntes det gjorde seg kjempe godt til den gule sanda.

Rett før påske i fjor kom jeg over slike tøffe påskekyllinger i utstillingsvinduet til Karmin garn & gaver i Kristiansand.

Hadde ikke tro på at jeg ville rekke å strikke noen sånne selv, så spurte svigermor, og hun sa ikke bare ja, men begynte å masseprodusere dem til venner og slekt. Så det ble fem slike kyllinger til påske i fjor og de kom selvfølgelig frem i år også. Digger dem 🙂

Kjøkkenbordet har også fått seg en bitteliten makeover.

Trollhassel har jeg fått fra hagen til min snille mamma, eggene som henger i trollhasselen er treegg som jeg har kjøpt på hobbybutikkog malt og lakkert selv og limt hyssing på til oppheng. «Vasen» har jeg kjøpt på en bruktbutikk. Påskebollen på bordet er fra Nille og eggene oppi er fra både her og der. Ett av eggene er kjøpt på Åhlens, etter kjøpt på Notabene og resten har jeg fått av venninner 🙂

Det er til og med påskestemning ute på terassen med påskeliljer.

I morges bestemte jeg meg for å lage en koselig frokost  litt utenom det vanlige, idag ble det arme riddere. Nam!

Ha en fortsatt vidunderlig lørdag alle sammen!

Lørdagsklemmer fra Caza

4 thoughts on “Påskepynting

  1. Så fint du har fått det! Arme riddere er det skrekkelig lenge siden jeg har smakt, spørs om ikke det må rettes på ganske snart!

  2. Ikke så lenge siden vi laget det her, men jeg tenker jeg lager det til frokost nå! Hurra, endelig kom jeg på noe godt å lage til frokos! 😀

Legg igjen en kommentar

