Ukas te: Arizona mandarin orange

Slapp av folkens, jeg har ikke glemt ukas te, det blei bare ikke tid og ork til det da jeg kom hjem fra hæljeturen min i går, nå er jeg tilbake med ukas te. Denne uka har jeg valgt å teste ut Arizonas mandarin orange. Skal sies at jeg ikke har testet ut issteen på flaske, men den tid kommer vel når det blir litt varmere i været og behovet for iste blir større enn det er akkurat nå.

Som dere kan se på bildet er dette her en grønn te med ginseng og honning jasmin med smak av appelsin og mandarin. Den kan brukes til både vanlig varm te og iste. Har ikke prøvd den som iste ennå.

Trekking: Denne teen skal trekke i 2 til 4 minutter i varmt vann. Hvis du skal lage iste av denne skal du først helle over varmt vann, la teen trekke i 2 til 4 minutter og så heller du over isbiter.

Personlig blei denne teen litt for grumsete for meg. For mye smaker som kræsjer i hverandre. Jeg klarer såvidt å kjenne at det er en grønn te, jeg smaker mest en søtlig  appelsin-/mandarinsmak med en slags bitter ettersmak som jeg gjetter på at er jasminen. Jeg har som sagt ikke prøvd denne teen som iste ennå, men som varm te må jeg desverre si at jeg ble en smule skuffa så langt. Skjønt hvem vet, kanskje jeg i løpet av uka begynner å like smaken bedre.

Hvis dere vil vite mer om teen og andre teer som blir laget av samme fabrikant, sjekk ut Bigelowtea

Ha en deilig start på uka. Mandagsklem fra Caza

One thought on “Ukas te: Arizona mandarin orange

  1. Hei på deg, takk for koselig kommentar inne på min blogg. Selvfølgelig vil jeg sy en tevarmer for deg;) Jeg har masse annet stoff-retro i andre farger også…men hvis du vil sende meg et stoff som du vil ha så går det selvfølgelig også helt fint. Bare send meg en mail, så skal jeg sende deg adressen min på hvor du skal sende stoffet evt. Min mail er: ni-ma-as@online.no
    Ha en super kveld, hilsner fra Wilhelmine

Legg igjen en kommentar

