Ukas te: Blåbær rooibos

Denne uka står Blåbær rooibos fra Confecta for tur.

Jeg har vært borti flere forskjellige rooibos teer med blåbær innslag, og til nå har alle falt i smak hos meg. Jeg har syntes at den som fant på å kombinere blåbær og rooibos må ha vært et geni.  Confecta har i alle fall to andre rooibos teer jeg har vært borti tidligere og begge har falt i smak hos meg. Så dere skjønner kanskje at mine forventninger til denne teen har vært ganske store. Denne teen er kjøpt på Kaffe & Pasta i Kristiansand.

Teen er både økologisk og fairtrade og som rooibos generelt er den koffeinfri og kan dermed trekke lenge uten å bli bitter. Jeg har det for vane å servere rooibos til de jeg kjenner som påstår de ikke liker å drikke te. Fordi rooibos har en mild og søtlig smak som ikke kan sammenlignes med Earl Grey eller Lipton Yellow Label som er det folk som ikke drikker te som oftest har mest erfaring med fra tidligere. Som oftest faller rooibos i smak hos dem jeg har servert det til.

Men altså tilbake til Blåbær rooibosen fra Confecta; den har den typiske milde og søtlige smaken som rooibos har, med en anelse av en annen smak i bakgrunnen. Med andre ord kommer desverre ikke blåbærsmaken helt fram i denne teen. Litt skuffende siden det var kombinasjonen rooibos og blåbær som gjorde at jeg kjøpte teen, men som rooibos generelt så fungerer den veldig godt og anbefales dermed av den grunn.

Ønsker alle en deilig og avslappende søndag!

Søndagsklem fra Caza😉

One thought on “Ukas te: Blåbær rooibos

Legg igjen en kommentar

