Nytt familiemedlem!

Fra å være en familie  på tre (meg, samboer’n og katten Sushi) er vi nå blitt fire: meg, samboer’n, hunnkatten Sushi OG hannkatten Pinky.

Pinky har fått navnet sitt rett og slett fordi samboer’n poengterte at han hadde rosa nese. Han er like rolig og kosete som Sushi er hyper og rampete, de to kattene er rake motsetninger så vi er veldig spente på åssen dette kommer til å gå.

Pinky har tasset rundt i nabolaget vårt siden rundt juletider. I begynnelsen trodde vi kanskje at det var kommet noen nye folk i nabolaget med katt, og at katten bare utforsket nytt territorie, men etter hvert som dager ble til uker virket det som om katta var konstant ute. Vi spurte naboen, som er en av nabolagets store katteelskere om hun visste noe, nei, hun visste heller ingenting. Tiden gikk og vi begynte å synes synd på denne nydelige katten som synes det er utrolig gøy å både leke og kose i snøen. Ja, du leste riktig, den LIKER snø. Mens Sushi helst beytter vinter’n til å være inne fordi hun hater snø, kan Pinky legge seg rett ned og rulle rundt i den og virkelig kose seg. Vi har også  sett ham rase rundt i nysnøen, kaste seg rundt, rulle seg, halvveis grave seg ned og hoppe rundt i SNØEN!!!

Uansett, vi tok nok et besøk til den katteelskende naboen for å sjekke om hun hadde funnet ut noe nytt. Nei, hun hadde desverre ikke det, men hun hadde begynt å la katten komme inn til henne og gi ham mat. Til tross for at hun likte katten like godt som det vi gjorde har hun to kastrerte hannkatter fra før og den ene så ikke ut til å like å ha Pinky i nærheten. Med andre ord hun hadde begynt å lete etter et nytt hjem til Pinky. Heldigvis hadde samboer’n og jeg allerede diskutert en mulig adopsjon og dermed spurte vi naboen om hun likte ideen. Jo, at Pinky skulle bo hos oss hørtes greit ut. Hun skulle ta ham med til dyrlegen for å dobbelsjekke om han hadde noen ID-chip, sjekke helse, alder og få ham kastrert og hvis ikke noe eierskap ble oppsporet i løpet av besøket til dyrlegen ville katten være vår.

I dag har Pinky vært hos dyrlegen, ingen eiere er foreløpig funnet, katten er blitt kastrert. Alderen hans er ca 2 år og inntil det skulle dukke opp en eier på døra og kreve ham tilbake, så anser vi ham som vår.

Jeg har nettopp lagt ut funnet- annonser på Dyrebar.no og Nettkatten i håp om at hvis eierne skulle finne på å lete via nettet. Skal jeg være ærlig så liker jeg bedre å anonnsere på nett enn å sette annonse i avisa eller henge opp plakater. Begge deler blig ofte synlige i en kort periode og jeg har hørt historier om katter som er savnet i årevis før de kommer til rette igjen, hvis de kommer til rette igjen i det hele tatt. Jeg hadde ikke hørt om disse nettsidene i utgangspunktet, men ble veldig glad for deres eksistens. Jeg håper på at flere vil benytte seg av disse nettstedene i framtiden og at forsvunnenne katter kommer til rette igjen. Og hvis ikke så får man håpe på at de får et annet godt hjem. Jeg er i alle fall sikker på at Pinky vil få det ganske så bra hos oss, Sushi er allerede begynt å kikke mindre stygt på ham og frese litt mindre så hun har vel  begynt å innse at hun ikke er den eneste katten i huset. Pinky selv er rolig og avslappet og ligger i dette øyeblikk og slapper av i sofaen bak meg.

Oi, detta innlegget blei visst litt lengere enn forventa, men jeg syntes det var litt viktig å få fram omstendighetene rundt vårt nye familiemedlem. Det finnes masse katter som roter seg vekk og Pinky har muligens gjort det samme. Jeg synes det er viktig å få fram at det finnes nettsteder som kan gjøre det lettere for folk å spore opp forsvunnene katter.

Nå er folk sikkert blitt lei av kattepratet mitt for i dag, så jeg og Pinky takker for oss og ønsker alle en fortsatt fin torsdag! *Mjau*

One thought on “Nytt familiemedlem!

Legg igjen en kommentar

