Muffinstragedie :-(

I går skulle jeg prøve meg på en ny muffinsoppskrift. Bringebær- og sitronmuffins (fra boka Muffins kakefest av Cathrine Atkinson), fikk desverre ikke planlagt det for godt før jeg gikk for å handle, raska med meg noen frosne bringebær i full fart. Da jeg skulle begynne å bake viste det seg at jeg var tom for natron. Typisk, trodde jeg hadde det i skapet, men neida. Siden det var snall om to teskjeer natron jeg trengte løp jeg opp til naboen i håp om å få låne natron. Jeg kunne forgylt naboen min, hun hadde natron å låne meg. HURRA!!!

Muffinsene ble laget mens jeg pendlet fram og tilbake foran tv’en for å få med meg glimt av Fire stjerners middag, et lite stykke Thailand. Da omsider Undercover boss begynte kunne jeg endelig sette meg ned i sofaen og puste fornøyd ut.

Se på disse herlighetene, de smakte like digg som de ser ut kan jeg fortelle.

Laget ekstra mange muffins fordi jeg hadde tenkt å ha dem med  på jobb dagen etter til et møte tidlig på morgenen. Da jeg er ca 150 meter fra jobb skulle jeg bare poste noen brev. Postkassa var en sånn stor en med skuff. Satte fra meg veska, men ikke reiselangpanna med håndtak, den hadde jeg fortsatt på den ene armen. Idet jeg åpner skuffen til postkassa kommer tydeligvis kanten på skuffen borti låsemekanismen på lokket på langpanna og plutselig deiser bunnen av langpanna ned på asfalten hvor det plutselig ligger ca 20 rosa muffins strødd. Å hvor fortvilet og frustrert jeg blei. Argh! Typisk uflaks! Jaja, heldigvis ingen krise, bare veldig surt å være vitne til at alle muffinsene ble ødelagt.

Heldigvis ble ikke resten av dagen ødelagt på grunn av dette. Får heller kose meg med å pønske ut hva jeg skal erstatte muffinsene med i morgen. Har kjøpt en ny bakebok, vanvittig fristende sak…

Ønsk meg lykke til med pønskinga 😉

Ha en fin og avslappende fredag!

Klem fra Caza

2 thoughts on “Muffinstragedie :-(

    • Man må vel si det i dette tilfellet. Takk, skal vel i grunnen ikke bli så vanskelig når jeg både har fått lånt masse kokebøker og også kjøpt en del i det siste;-)

Legg igjen en kommentar

